אבגול בשנת 2011 - צמיחה במכירות וברווח עקב הגידול בכושר היצור.במחצית השניה של 2012 צפוי גידול של-27% נוספים בכושר היצור.
הרבעון הרביעי של שנת 2011 לא היה שונה מקודמיו וממשיך לשדר מגמה חיובית.שנת 2011 כולה היתה שנת גידול בכושר היצור ביחס לממוצע ב-2010 ושנת צמיחה במכירות וברווחים.
במחצית השניה של 2012 צפוי כושר היצור של החברה לגדול ב-27%, לאחר שיושלמו קווי יצור בסין ובארה"ב.
1/05/2012
אבגול היא יצרנית ומשווקת של בד לא ארוג המשמש לייצור מוצרי היגיינה - חיתולים חד-פעמיים (90% מהמכירות), תחבושות הגייניות לנשים וכד'.החברה אינה מייצרת מוצרים מוגמרים, ומכירותיה מיועדות בעיקר לחברות ענק בינלאומיות השולטות בתחום ההיגיינה-פרוקטר אנד גמבל, קימברלי-קלארק וחברות נוספות.לסקירה מקיפה על פעילות החברה לחץ כאן.
חדירת החיתולים החד-פעמיים בעולם כולו מוערכת ב-23%.בעוד שבעולם המערבי החדירה היא של 100%, באמריקה הלטינית החדירה היא של 65%, בסין - 20%, בהודו - 3%, באפריקה - 1%.מדובר בשוק שבהחלט יש לו לאן לצמוח -שיעור הצמיחה של השוק כולו הוא של 4% ובאזורים המפותחים פחות של 7%.החברה מעריכה כי חלקה בשוק העולמי היה בשנת 2010 8.5% ובשנת 2013 יגיע חלקה ל-10%.
כושר היצור של החברה בשנת 2011 היה של 112,000 טון: בישראל - 33,000 טון, בארה"ב - 45,000 טון, בסין - 24,000, ברוסיה - 10,000.במחצית השניה של 2012 יגדל כושר היצור של החברה ב-30,000 טון, מחצית בארה"ב ומחצית בסין.בשנת 2011 ניצלה החברה 90% מכושר היצור.
להלן תמצית דוח רו"ה לשנת 2011 ולרבעון הרביעי, באלפי $:
סעיף
שינוי
2011
2010
שינוי
Q4/11
Q4/10
הכנסות ממכירות:
18.8%
329,599
277,528
10.6%
80,138
72,460
רווח גולמי:
14.6%
69,026
60,242
12.5%
18,417
16,367
רווחיות גולמית:
-
20.9%
21.7%
-
23.0%
22.6%
רווח תפעולי:
16.2%
41,288
35,535
22.8%
11,864
9,663
רווחיות תפעולית:
-
12.5%
12.8%
-
14.8%
13.3%
Ebitda
13.0%
58,900
52,100
רווח נקי:
17.6%
24,685
20,986
1.7%
6,002
5,900
רווח נקי המיוחס לבעלי המניות:
12.0%
22,684
20,260
8.4%-
5,056
5,518
תזרים מזומנים מפעילות שוטפת:
5.2%
37,731
35,865
-
-
-
השקעה ברכוש קבוע ובלתי מוחשי נטו
14.1%
41,766
36,605
-
-
-
דיבידנד
25%
10,000
8,000
-
-
-
עיקר הגידול במכירות בשנת 2011 נבע מגידול כמותי כתוצאה מהפעלת קו יצור שני בסין אשר החל לפעול ברבעון השלישי של שנת 2010, וכן מעליה במחירי המכירה עקב התיקרות חומרי הגלם.
להלן מכירות החברה לשתי לקוחותיה העיקריות - P&G ו- KC באלפי $:
הלקוח
% מהמחזור
2011
% מהמחזור
2010
פרוקטר אנד גמבל
47.2%
155,500
42.9%
119,100
קימברלי קלארק
22.3%
73,600
19.4%
53,900
לקוחות אחרים
30.5%
100,499
37.7%
104,528
סה"כ מכירות
-
329,599
-
277,528
המכירות ל-P&G ול-KC מהוות 70% ממכירות החברה.הגידול במכירות התחלק בין שתי הלקוחות העיקריות ושאר לקוחות החברה, אולם חלקם היחסי של שאר הלקוחות ירד.החברה מציינת כי 5 הלקוחות הגדולים ביותר מהווים 76% ממכירות החברה.
שורה תחתונה
שווי השוק של החברה נכון למועד הסקירה הוא 887.6 מ' ש"ח, עליה של 11.3% מתחילת השנה ושל 14.88% ב-12 החודשים האחרונים.החברה נסחרת במכפיל רווח של 10.4 על בסיס רווחיה בשנת 2011.
החברה פועלת בשווקים יציבים עם פוטנציאל להמשך צמיחה.
במחצית השניה של השנה צפויה החברה להגדיל את כושר היצור שלה ב-27%, לאחר שיושלמו קווי יצור נוספים בארה"ב ובסין.
לחברה תלות גבוהה ביותר בשני לקוחות, פרוקטר אנד גמבל וקימברלי קלארק, תלות המהווה גורם סיכון לא קטן.
חברת מעלות אישררה דירוג של A להרחבת סדרת אג"ח של החברה.
להערכתנו מחירה הנוכחי של החברה הוא מחיר סביר בהתחשב ברווחיה, בהמשך הצמיחה הצפוי, בסיכון העיסקי, ובמצבה הפיננסי של החברה.
סקירה זאת מהווה הבעת דעה בלבד, אינה בבחינת יעוץ להשקעה בניירות ערך, והכותב אינו בעל רישיון לייעוץ בתחומים הנסקרים.על כל החלטת השקעה להתקבל בהתחשב בנתוניו האישיים של כל משקיע.נכון למועד הסקירה הכותב אינו מחזיק בניירות ערך הנסקרים, ועשוי מפעם לפעם לקנות ולמכור ניירות ערך אלה.נתוני הסקירה נכונים למועד פרסומה.בקריאת הסקירה נותן הקורא את הסכמתו לתנאי השימוש באתר.