Fundamentals
הרשמה מהירה לאתר

ההרשמה תאפשר קבלת עדכונים שוטפים למייל.

ההרשמה מהירה ואינה מחייבת הזדהות.

לכניסה לרישום מהיר לחצו כאן.

חישוב התשואה של תיק ההשקעות בלחיצת כפתור

חישוב תשואת תיק השקעות הוא מלאכה מייגעת הכרוכה באיסוף נתונים ועריכת חישובים שונים. כיצד נוכל לקבל את נתוני התשואה בלחיצת כפתור?

למעבר לסקירות לחצו על סמלי החברות

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מדינות שונות, שיעורי היוון שונים לגמרי.

הערכת השווי של נכסים מניבים מחושבת בד"כ כלל על ידי חלוקת ה-N.O.I בשיעור ההיוון  ( Cap Rate).

GIII - צומחת מהר אך בעלת תלות גבוהה במספר חברות.

חברת ההלבשה האמריקנית GIII מתמחה במותגים מובילים המתקבלים בזכינות, לצד בעלות עצמאית על מותגים והפעלת חנויות קמעונאיות.
כמו כן לחברה פעילות על בסיס של Private Label.
28/04/2015

ב-4 השנים האחרונות הכפילה GIII את מחזור המכירות שלה מ-1.06 מיליארד דולר ל-2.12 מילארד דולר. הרווח למניה זינק באותן שנים ב-72% מ-$2.96 ל-$5.1. הצמיחה המהירה ניזונה ממספר רכישות ומהרחבת פעילותה בעיקר במותג קלווין קליין אותו היא מחזיקה בזכיון.

מחיר המניה הגיב לעליה המהירה בפעילות ורווחי החברה ועלה ב-4 השנים האחרונות בפי 4.1. מתחילת השנה עלתה מנית GIII ב-15% ובשנה האחרונה ב-60%.

להלן גרף של התנהגות המניה בחודשים האחרונים (הגרף לקוח מאתר Finviz.com ומעודכן on line):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

על החברה

לחברה פעילות מגוונת בתחומי ההלבשה, ההנעלה, תיקי יד, ומוצרי עור.לחברה מותגים בבעלותה, מותגים שקבלה בזכיון, ופעילות קמעונאית ברשתות בבעלותה ורשתות אחרות על בסיס של Private Label. החברה פעילה בין השאר בתחום המדים לקבוצות ספורט בליגות הפוטבול, הבייסבול והכדורסל בארה"ב.

58% ממכירות החברה הן של מותגים אשר החברה מוכרת על בסיס הסכמי זכיון.ב-2013- היוו מכירות אלה 61% וב-2012 64%. רובן של מכירות אלה הן של מותגי קלווין קליין (החברה אינה מציינת אחוז מדויק). לחברה 10 הסכמי זכיון שונים המתייחסים למותג קלווין קליין ולמותג טומי הילפיגר הנמצאים בבעלותה של חברת PVH, חברת ענק אמריקנית הנסחרת בשווי שוק של כ-8.7 מיליארד דולר.

הקשרים עם קלווין קליין הלכו והתהדקו במשך השנים ומגוון המותגים אשר GIII קבלה בזכיון הורחב. לפני כשנה הוארכו הסכמי הזכיון ביחס למותג עד לדצמבר 2023.

הסכמי הזכיון עם בעלי המותגים כוללים התחיבויות של החברה ביחס למכירות מינימום של המותג שהתקבל בזכיון, תשלום תמלוגים מהמכירות תוך קביעה של תמלוגי מינימום, והשתתפות בפרסום וקידום מכירות המוגדרת כאחוז ממחזור המכירות.שיעור התמלוגים נע בין 4% ל-19%.בשנה הפיסקלית 2015 שהסתיימה ב-31.1.2015 הסתכמו התמלוגים ששלמה החברה ב-110 מ' דולר, כ-8.5% ממכירות המותגים בזכיון. התחיבות החברה לתמלוגי מינימום בשנה הפיסקלית 2016 הם כ-91 מ' דולר, סכום די קרוב לתמלוגים בפועל.

החברה רוכשת את מוצריה בעיקר בסין מקבלנים מקומיים, ומפעילה לשם כך שני משרדי יצוג בסין ובהונג קונג.

להלן רשימת המותגים בהפרדה למותגים בזכיון ובבעלות, ולפי סוגי קהל היעד - נשים, גברים וקבוצות ספורט: 

רשימת המותגים ינואר 2015.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מקור: דוח k-10  של החברה.

החברה מוכרת מותגים לרשתות מובילות כמייסיס, בלומנגדייל'ס, סאקס, ולורד אנד טיילור. בשנת הכספים 2015 היוו המכירות ל-10 הלקוחות הגדולים ביותר של החברה 58% מהמכירות, לעומת 61% בשנת הכספים 2014. המכירות לרשת מייסיס הכוללת גם את רשת בלומגנדיילס היוו ב-2015 כ-19% מהמכירות לעומת 21% ב-2014. המכירות לרשת מרמקס היוו 9.6% בשנת 2014. בשנת 2015 לא צוין נתון מקביל. 

 85% מהמכירות בשנת הכספים 2015 היו בארה"ב, ו-15% בקנדה, אירופה והמזרח הרחוק, לעומת 88% ו-12% אשתקד.

החברה נכנסה בשנים האחרונות לתחום הקמעונאות על ידי רכישה של מספר מותגים המפעילים חנויות מותג. נכון לינואר 2015 הפעילה החברה 423 חנויות Outlet:

185 חנויות של מותג Wilsons Leather,מותג אשר נרכש ב-2008.

באוגוסט 2012 רכשה החברה את מותג בגדי הים והחוף Vilebrequin תמורת 106 מ' דולר. החברה מפעילה 77 חנויות למותג זה, מהן 51 חנויות באירופה.

בנובמבר 2013 רכשה החברה מ-PVH את מותג ההלבשה, ההנעלה ותיקי היד G.H.Bass תמורת 49 מ' דולר.החברה מפעילה 156 חנויות למותג זה.

תוצאות עסקיות

להלן תמצית דוח רו"ה לשנים הפיסקליות 2011-2015, באלפי דולר:

[לחץ על הטבלה להגדלה/הדפסה]

דוח רוה לשנים הפיסקליות 2011-2015 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

מקור: דוח K-10.

החברה צמחה ב-4 השנים האחרונות בשיעור מרשים. מכירות החברה עלו פי 2, כ-19% בממוצע שנתי, והרווח למניה ב-72%, כ-15% בממוצע שנתי.

להלן מכירות החברה והרווח התפעולי לפי מגזרי פעילות לשנות הכספים 2011-2015, באלפי דולרים:

[לחץ על הטבלה להגדלה/הדפסה]

דוח מגזרי לשנה הפיסקלית 2015 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מקור: דוח k-10  של החברה.

להלן התייחסות לתוצאות 2015:

סך המכירות עלו בשיעור של 23.2%.

מכירות המותגים בזכינות עלו ב-148 מ' דולר, מתוכם עלו מכירות קלווין קליין ב-79 מ' דולר, ומכירות טומי הילפיגר ב-16.3 מ' דולר. מכירות מותגי איוונקה טראמפ, Guess, ו-Cole Haan עלו בסך של כ-40 מ' דולר.

מכירות מגזר המותגים שאינם בזכיינות עלו בעקבות עליה במכירות מוצרים הנמכרים על בסיס Private Label. מכירות מגזר זה כוללות את המותג Vilebrequin הנמכר ברשת של 77 חנויות, אך החברה משייכת את מכירותיו למגזר זה ולא למגזר הקמעונאי.

מכירות המגזר הקמעונאי עלו בעיקר בעקבות מכירות המותג G.H Bass אשר נרכש בנובמבר 2013. מכירות G.H Bass בשנה הפעילות הראשונה המלאה הסתכמו ב-171.8 מ' דולר לעומת 61.5 מ' דולר בחודשים נובמבר 2013-ינואר 2014 בשנה הפיסקלית הקודמת, ומכירות ווילסון הסתכמו ב- 327.5 מ' דולר לעומת 237 מ' דולר אשתקד, עליה של 38%. העליה במכירות וילסון נובעת מעליה של 3.9% במכירות על בסיס חנויות זהות (SSS), ומעליה במספר החנויות (195 חנויות בינואר 2015 לעומת 165 חנויות בינואר 2014).

הרווח הגולמי והתפעולי עלה בשיעורים של  29.4% ו- 26% בהתאמה. ברווחיות הגולמית חל שיפור מ-34% ל-35.8% וברווחיות התפעולית חל שיפור זעום מ-7.6% ל-7.8%.

ה-Ebitda המתואם עלה מ-146.5 מ' דולר ל-186.6 מ' דולר, עליה של 27.3%.

במגזר המותגים בזכינות חל שיפור קל  ברווחיות התפעולית מ-8.2% ל-8.9%, ובמגזר המותגים שאינם בזכינות זינק הרווח התפעולי ב-138% והרווחיות התפעולית מ-5.8% ל-10.5%.הזינוק נבע משיפור ברווחיות הגולמית ומירידה בשיעור הוצאות המכירה וההנהלה מהמחזור. 

בניגוד למגמות אלה המגזר הקמעונאי אכזב. המכירות קפצו ב-67.5% כאמור עקב רכישת G.H.Bass, אולם הרווח התפעולי ירד מ-16.5 מ' דולר ל- 2.5 מ' דולר, כתוצאה מכך שהוצאות המכירה וההנהלה גדלו בסכום גבוה מהגידול ברווח הגולמי.החברה אינה מסבירה תוצאות אלה בעקבות רכישת BASS ויתכן שמדובר בשלב מעבר.הרווחיות הגולמית ירדה כתוצאה מרווחיות גולמית נמוכה יותר של Bass אשר נבעה בין השאר מחיסול מלאים וממגוון המוצרים.

ב-2015 היו לחברה הכנסות אחרות בסך של 11.5 מ' דולר, בעיקר כתוצאה מחיסול השותפות עם קלווין קליין שנועדה להפעיל חנויות של המותג במזרח הרחוק ובעיקר בסין.החברה אינה מסבירה מה היה הרקע לכך.

לחברה תזרים מזומנים תפעולי חזק אשר הניב לה בשנת 2015 81.6 מ' דולר לעומת 84.6 מ' דולר ב-2014.

לחברה הון עצמי של 761 מ' דולר המהווה 73% מהמאזן, ללא התחיבויות פיננסיות.

עונתיות

 56% ממכירות החברה הן בחודשים יולי עד נובמבר, כך שהחברה תלויה במכירות המחצית השניה של השנה הפיסקלית שלה אשר כזכור מסתיימת בינואר.

בשנתיים האחרונות המכירות ברבעון השלישי המסתיים ב-31 באוקטובר היוו 38% מהמכירות השנתיות. בשנה הפיסקלית 2015 הרווח הנקי ברבעון השלישי היווה 74% מהרווח השנתי ובשנה הפיסקלית 2014 79%.

להלן תמצית דוח רו"ה של GIII לפי רבעונים באלפי דולר פרט לרווח למניה:

[לחץ על הטבלה להגדלה/הדפסה]

תמצית דוח לפי רבעונים

 

 

 

 

 מקור: דוח K-10.

תחזית החברה

החברה מעריכה בי מכירותיה בשנה הפיסקלית 2016 (המסתיימת כזכור ב-31.1.2016) תהיינה 2.37 מיליארד דולר, גידול של כ-12% ביחס לשנה הפיסקלית 2015.

ה-Ebitda החזויה לשנת 2016 מוערכת בין 214 מ' דולר ל-224 מ' דולר, עליה של כ-18% ביחס ל-2015, הגבוההה באופן משמעותי מהעליה החזויה במכירות.

הרווח הנקי חזוי להיות בין  116 מ' דולר ל-122 מ' דולר, עליה של 8%, והרווח למניה בין $5.05 ל-$5.25, עליה זעירה ביחס ל-2015.החברה אינה מסבירה את העליה הזעירה ברווח למניה ביחס לעליה ברווח הנקי, ויתכן שהחברה לוקחת בחשבון הנפקת מניות.

תחזית האנליסטים

התחזית הממוצעת של האנליסטים למכירות 2015 זהות לתחזית החברה, 2.37 מיליארד דולר. ל-2017 תחזית האנליסטים היא למכירות של 2.58 מיליארד דולר, עליה נוספת של כ-9%.

התחזית הממוצעת לרווח למניה היא של $5.23 ל-2015, גבוה במקצת ממוצע התחזית של החברה, ול-2017 עליה חדה של 18% ברווח למניה ל-$6.18 למניה.

השוואת ביצועי החברה לחברות הלבשה אחרות(במיליארדי דולר).

הנתונים נלקחו מאתר Yahoo Finance. החברות מוצגות עפ"י הסימול שלהן במסחר בבורסה.

פרמטר/חברה GIII VFC HBI  RL PVH
שווי שוק 2.67 31.3  12.8 11.9 8.6
מכירות 2.12 12.3 5.32 7.6 8.2
מכפיל רווח 23.9 30.9  32.2 16.7 19.8
EV/EBITDA 13.4 15.2  18.1 8.3 12.3
EV/REVENUE 1.2 2.61 2.93 1.5 1.4

 

שורה תחתונה

GIII היא חברה עם ביצועים מוכחים בתחומי ההלבשה והקמעונאות, זאת הסיבה לכך שחברות בעלות מותגים מובילים מעניקים לה  את הזכיון למותגים אלה.

ב-4 השנים האחרונת צמחה החברה בשיעור שנתי של 19% במכירות ושל 15% ברווח למניה.

שיעורי צמיחה כאלה לא יוכלו להמשיך ללא הגדלת תיק המותגים, על ידי רכישות או קבלת מותגים נוספים בזכיון.

מצבה הפיננסי של החברה איתן, וכאמור בסקירה אין לה כלל חוב פיננסי.

בהשוואה לחברות אחרות בתחומי הטקסטיל וההלבשה החברה נסחרת בפרמטרים סבירים, אולם הנתונים של כל החברות, פרט לרלף לוריין, מעוררים תהיות ביחס לתמחור.

לצד היתרונות האמורים החברה חשופה לסיכונים עסקיים לא מבוטלים:

58% ממכירותיה הן של מותגים שאינם בבעלותה המופעלים בזכיון, ואשר שיעור גבוה מהם הוא של המותג קלווין קליין. סיכון זה מרוכך על ידי העובדה שהסכמי הזכיון למותגים אלה הוארכו לאחרונה עד לשנת 2023.

בשנה הפיסקלית 2015 המכירות ל-10 לקוחות היוו 58% ממכירות החברה, מהם  למייסיס ולבלומנגדייל כ-19% מהמכירות.

סכון נוסף קשור לעונתיות - 38% מהמכירות ו-74% מהרווח הנקי מתרכזים ברבעון אחד, הרבעון השלישי. בעיה כלשהיא ברבעון זה תפגע קשות ברווחי החברה.

להערכתנו GIII בגלל האיכויות והרקורד שלה ראויה להכלל ברשימת המניות שיש להמשיך ולעקוב אחריהן, אולם במחיר הנוכחי ( $58 לאחר ספליט 2:1) החברה אינה נראית לנו אטקרקטיבית להשקעה. 


סקירה זאת מהווה הבעת דעה בלבד, אינה בבחינת יעוץ להשקעה בניירות ערך, והכותב אינו בעל רישיון לייעוץ בתחומים הנסקרים.על כל החלטת השקעה להתקבל בהתחשב בנתוניו האישיים של כל משקיע.נכון למועד הסקירה הכותב אינו מחזיק בניירות ערך הנסקרים, ועשוי מפעם לפעם למכור ולקנות ניירות ערך אלה.נתוני הסקירה נכונים למועד פרסומה.בקריאת הסקירה נותן הקורא את הסכמתו  לתנאי השימוש באתר.

 

 

דרג את הכתבה
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים
1 מדרגים
הדפסשלח לחברהוסף תגובה
דרונט בניית אתרים